Les grans tabacaleres inciten a fumar els nens africans per a frenar la caiguda de benefici

dimecres, 4 de juliol del 2007

5.07.07 La British American Tobacco (BAT) i la Philip Morris, dues de les majors companyies tabacaleres del planeta, propietàries de marques com Lucky Strike i Pall Mall, han estat acusades de promoure el consum de tabac entre els joves i nens de països en vies de desenvolupament per a impulsar les vendes, que en els últims anys han descendit en països occidentals, segons publica avui el diari britànic The Estafis.
Alguns estats nigerians han demandat a la filial de BAT i Philip Morris en aquest estat africà i els hi exigeixen el pagament dels despeses del tractament de malalties provocades pel tabac, que xifren en prop de 40.000 milions de dòlars (prop de 30.000 milions d'euros).

Segons els advocats nigerians, les companyies inciten al consum de tabac entre els adolescents i nens mitjançant el patrocini de concerts de música pop i esdeveniments esportius i fins i tot reparteixen cigarretes gratis entre els menors. El major increment de fumadors a Nigèria s'ha produït entre els joves, i especialment entre les dones, el nombre de les quals s'ha multiplicat per deu entre 1990 i 2001, segons l'Organització Mundial de la Salut.

Entre les proves que aporten els demandants destaquen documents interns de la BAT i Philip Morris, que, segons ha comprovat The Estafis, recullen temptatives de captar a la població més jove i iniciatives per a plantar cara als intents dels governs de reduir el consum de tabac.

"nous fumadors s'introduïxen en el mercat a una edat molt primerenca: nens entre vuit i nou anys és alguna cosa molt comú, és un dels fragments que recull un document de la BAT del 25 de juliol de 1991 titulat "El mercat del cigar a Nigèria".
En la mateixa línia, un informe de 1981 de TACON, la indústria del tabac a Nigèria, detalla la seva estratègia per a derrotar un Projecte de Llei de la Càmera de Representants que alertava a la població dels perills de fumar: L'estratègia de TACON hauria de ser minimitzar els arguments sanitaris i centrar-se en els econòmics. És la millor tàctica, donat el mal estat de l'economia nigeriana com a conseqüència de la recessió mundial. Cínicament, d’altra banda portaveus de BAT i de Philip Morris neguen les acusacions. Aquests últims asseguren que actualment no venen cigars a Nigèria.

Font: www.magec.info

Extret de Llibertat.cat